Steekkar De Verhuizer

algemene voorwaarden verhuis

de verhuizer

VERPLICHTINGEN VÓÓR DE VERHUIS

1. De bevestiging van antwoorden van de verhuis impliceert dat de klant akkoord gaat met de algemene voorwaarden
zowel van de verhuiswerken als die van onze opslag.
2. De klant kan zijn verhuisdatum kosteloos wijzingen indien dit minimaal 5 dagen voor de verhuis schriftelijk of per
mail gebeurt. Een verhuis annuleren dient minimaal 5 dagen voor de verhuis schriftelijk of per mail te gebeuren. Indien
de verhuis geannuleerd wordt en dit niet 5 dagen op voorhand schriftelijk is gebeurd, dient de klant het volledige
bedrag van het gekozen basispakket te betalen op rekening nummer BE45 0019 3625 5089 (opgeteld de eventuele
transportkosten indien het team reeds onderweg was naar de klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal
forfaitair bedrag van € 250.
3. De klant dient de verhuisfirma schriftelijk op de hoogte te brengen van mogelijke obstakels voor de woning zoals
palen, terrassen, telefoonkasten, bomen, de lengte van de voortuin en/of de verhuizing op een binnenkoer moet
plaatsvinden. Ook dient de firma op de hoogte te zijn dat het opstellen van de lift met vrachtwagen het verkeer in de
straat niet hindert. Indien de verhuisfirma bij aankomst bij de klant opmerkt dat het gebruik van de verhuislift
onmogelijk of hinderlijk is en de verhuisfirma was niet tijdig ingelicht, heeft de firma het recht de verhuis te annuleren.
Het volledige bedrag van het gekozen basispakket (opgeteld de eventuele transportkosten indien het team reeds
onderweg was naar de klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal forfaitair bedrag van € 250 onmiddellijk te
betalen of indien er niemand aanwezig is te storten op rekening nummer BE45 0019 3625 5089
4. Bij gevallen waarbij de ladderlift en/of vrachtwagen op een grasperk of onverharde ondergrond moet staan of
oprijden, dient de klant te beschikken over rijplaten (indien deze nodig zijn).. Indien de rijplaten ontbreken, kunnen de
verhuizers ofwel, indien ze genoeg tijd hebben, wachten dat de klant rijplaten gaat huren ofwel de verhuis annuleren
en dient de klant het volledige bedrag van het gekozen basispakket (opgeteld de eventuele transportkosten indien het
team reeds onderweg was naar de klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal forfaitair bedrag van € 250
onmiddellijk te betalen. Het is steeds de verantwoordelijkheid van de klant om te informeren hoe men moet verhuizen
en indien er obstakels of regels bestaan omtrent de verhuis (waar men bijvoorbeeld niet mag oprijden) moet dit steeds
door de klant vóór de verhuis gemeld worden. De klant is steeds eenzijdig aansprakelijk voor eventuele schade die
voorvloeien uit het berijden van een grasperk, oprit, inrit, parkeerruimte en alle mogelijke plaatsen waar men moet
geraken om te verhuizen. Het inschattingsvermogen van de chauffeur of verhuizer heeft geen invloed op die schade.
5. De klant is verantwoordelijk indien er gebruik dient gemaakt te worden van opritten en dient vooraf toelating en
verkeersborden aan te vragen bij de bevoegde instantie.
6. De klant is verantwoordelijk voor de reservatie van genoeg parkeerruimte. Indien bij aankomst blijkt dat de nodige
stappen omtrent het reserveren van een parkeerruimte/parkeergelegenheid niet zijn gerespecteerd dient de klant het
volledig bedrag van zijn verhuis + transportkosten te betalen.
7. De klant dient ten allen tijde te beschikken over een verhuisvergunning die hij/zij moet aanvragen bij de lokale
politie. De firma is niet aansprakelijk voor kosten/boetes veroorzaakt omdat de klant geen vergunning heeft. De klant
dient spontaan te bekennen indien hij/zij niet over een vergunning beschikt. Deze kosten/boetes zijn altijd ten laste
van de klant. Indien de klant de nodige verplichtingen niet heeft gedaan m.b.t. het huren van verkeersborden en
aanvragen van de vergunning, heeft de firma steeds het recht de verhuis te annuleren en dient de klant het volledige
bedrag van het gekozen basispakket (opgeteld de eventuele transportkosten indien het team reeds onderweg was
naar de klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal forfaitair bedrag van € 250 te betalen.
8. Er moet een ruimte van minimum 20 meter voor beide adressen voorzien zijn (10 meter links van de woning, 10
meter rechts).
9. De firma is niet aansprakelijk voor wachttijden veroorzaakt door verkeerd geparkeerde voertuigen, zelfs indien de
verkeersborden door de firma zijn geplaatst. De kosten voor de wachttijd zijn altijd ten laste van de klant.
10. Het gebruik van de huislift gebeurt onder verantwoordelijkheid van de klant. Deze dient op voorhand aan de
conciërge of eigenaar toestemming te vragen deze te mogen gebruiken en alle voorzorgsmaatregelen te treffen voor
de bescherming van de lift.
11. Breekbare,antieke,kostbare goederen en andere goederen die speciale aandacht verdienen dienen op voorhand
vermeld te worden.
12. Indien er meubelen moeten gedemonteerd worden, dient dit uitdrukkelijk vermeld te worden bij het bestellen van
de verhuizing. Meubelen die reeds gedemonteerd zijn, worden door ons personeel niet gemonteerd.
13. Onze liften reiken tot de 8e verdieping. Indien er verhuisd moet worden op het 7e of 8e verdieping dient de lift
dicht bij de gevel te kunnen staan (dus zonder voortuin bijvoorbeeld). De klant moet meedelen indien dit niet mogelijk
is. Indien bij aankomst blijkt dat het plaatsen van de lift op die verdiepingen niet mogelijk is en er werd door de klant
geen informatie verstreken hiertoe behoudt de firma het recht de verhuis te annuleren en dient de klant het volledige
bedrag van het gekozen basispakket (opgeteld de eventuele transportkosten indien het team reeds onderweg was
naar de klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal forfaitair bedrag van € 250 onmiddellijk te betalen.


2. VOORWAARDEN TIJDENS DE VERHUIS
1. Verhuizingen beginnen ‘s morgens ALTIJD om 8:00 u.
Een ander uur van aanvang is soms mogelijk, overeenstemmend met de agenda. ‘s Namiddags beginnen de
verhuizingen NORMAAL GEZIEN tussen 12 en 14 uur, maar dit kan door ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN steeds
vroeger of later zijn. Een richtlijn van 12-14 uur wordt meegegeven maar de klant moet in staat zijn om de verhuizers
tijdens de namiddagshift vanaf 12 uur te kunnen ontvangen. Het feit dat de verhuizers later zouden aankomen door
onvoorziene omstandigheden of door het uitlopen van een vorig verhuis geeft de klant geen recht op een financiële of
andere vorm van tegemoetkoming.
2. Kasten moeten leeg zijn. Schabben moeten uit de kasten gehaald worden. De deurtjes moeten op slot en dicht
gekleefd zijn. Indien de klant geopteerd heeft om zelf kasten te demonteren en de verhuizers oordelen dat het
gedeeltelijk is gedemonteerd waardoor het stuk nog te zwaar en/of onhandig is, kunnen de verhuizers vragen deze
verder te demonteren.
3. Piano’s die bij het vastleggen van de verhuis niet aangekondigd zijn, worden door de verhuizers niet verhuisd
aangezien ze de middelen/gereedschap om piano’s te verhuizen niet telkens bijhebben.
4. Hevige weersomstandigheden die het verhuizen gevaarlijk en onveilig maken resulteren tot overmacht en geven
recht tot beëindiging van de verhuis. De eigenaar kan verzoeken om te wachten tot de bui voorbij is, wetende dat de
werkuren doorlopen. Schade veroorzaakt door weersomstandigheden blijft steeds uitgesloten van de
aansprakelijkheid van de firma. Indien de verhuizers oordelen dat de weersomstandigheden te gevaarlijk zijn voor de
verhuis (betreffende de veiligheid van de goederen i.v.m. gebruik van de ladderlift en het opstellen van ladderlift zelf,
de regen die de meubelen kan beschadigen enz. ) kunnen de verhuizers de verhuis annuleren zonder
schadevergoeding tegenover de klant.
5. De verhuizers werken aan een constant, efficiënt en vooral veilig tempo om een goede verloop van zaken te
waarborgen.
6. De meubelen die in de vrachtwagen geplaatst worden door iemand anders dan het verhuispersoneel zijn NIET
verzekerd.
7. Tijdens een verhuis met verhuislift moeten er ALTIJD minimaal 4 personen werken. De klant moet zelf voor de
hoeveelheid helpers zorgen om dat getal aan te vullen (bv. Indien de firma met 2 verhuizers wordt ingeroepen dient de
klant zelf voor 2 extra mensen te zorgen). Zij moeten fysiek in staat zijn hulp te bieden bij laden en lossen van ALLE
stukken en moeten gedurende de hele verhuizing aanwezig zijn.
Bij onderlinge afspraak met de klant kunnen de verhuizers (indien het fysiek haalbaar is) toch opteren om de verhuis te
voldoen met minder dan 4 personen. Een toeslag van € 75 wordt aangerekend voor het ontbreken van elke
volwaardige helper.
8. Bij verhuizingen waarbij er zware, onhandige, niet-demonteerbare stukken aan te pas komen zijn 3 verhuizers
verplicht. Bij stukken vanaf 200 kg zijn 4 verhuizers verplicht.
9. De verhuisfirma is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij slechte staat of lichte kwaliteit van ramen, gevel,
balkon, -en raamreling of wankele bevestiging en dergelijke.
10. Krassen zijn steeds uitgesloten van de aansprakelijkheid van de firma.
11. Indien er goederen stukgaan door hun versleten staat is dit steeds uitgesloten van de aansprakelijkheid van de
firma.
12. De verhuizers hebben de verantwoordelijkheid om de goederen veilig te stapelen. Een goede en efficiënte gebruik
van de volledige laadruimte is afhankelijk van de type goederen en de hoge aanwezigheid van verhuisdozen. Indien de
verhuizers menen dat de vrachtwagen vol is, met de gedachte dat er niet meer veilig kan gestapeld worden, wordt dit
meegedeeld. Indien er toch goederen moeten bijgevoegd worden zijn ze niet verzekerd.
13. Bij de verhuis (vooral bij verhuizingen met ladderlift) blijven 2 verhuizers steeds beneden bij de vrachtwagen. Zij
bedienen de lift en stapelen de goederen. Bij zware stukken komen ze boven telkens meehelpen.
14. Er wordt niet verhuisd via de trap omdat schade toegebracht aan de woning of de goederen doordat de
verhuisfirma verplicht is goederen via de trap naar beneden te dragen niet verzekerd zijn en dus niet de
aansprakelijkheid van de verhuisfirma zijn.
15. Na de verhuis controleert de klant zijn goederen en tekent de verhuisbon. Hiermee geeft hij zijn onomkeerbare
goedkeuring over de staat van de goederen en veilige verloop van het gehele proces en vervalt de aansprakelijkheid
van de firma na het vertrek van de verhuizers.
16. Klachten dienen steeds dezelfde dag schriftelijk gemeld te worden en zijn geen reden tot niet betaling. Na vertrek
van de verhuizers vervalt elke aansprakelijkheid betreffende de verhuis.
17. De klant dient zijn meubelen, het gebouw en andere zelf te controleren op mogelijke beschadigingen en dit in
aanwezigheid van de verhuizers.
18. In geval van schade dient de klant zijn meubelen, het gebouw en dergelijke zelf te controleren op mogelijke
beschadigingen en dit in aanwezigheid van de verhuizers.
De aansprakelijkheid vervalt na het vertrek van de verhuizers.
19. De klant dient de schade te specifiëren op het schadeformulier. De betaling ter plaatste voor de werken staan los
van de schade die achteraf via de verzekering geregeld zal worden, de kosten voor de werken dienen steeds ter
plaatse betaald te worden.
3. PRIJS EN BETALING
1. Werkuren worden berekend bij aankomst tot en met vertrek. 3 werkuren worden in de prijs inbegrepen en
aangerekend (ongeacht of de verhuisduur onder de 3 uren ligt). De verhuis is gedaan wanneer de vrachtwagen leeg is,
ook al zijn de 3 uren nog niet om. Onmiddellijk na het vestrijken van de eerste 3 uren, wordt er aan de hand van de
door u gekozen formule extra kosten verrekend.
De prijs van de verhuis dient normaliter onmiddellijk na de verhuis, wanneer de verhuislift gedemonteerd is en de
vrachtwagen klaar is om te vertrekken, contant betaald te worden.
2. De verhuizers behouden telkens het recht om het bedrag te vragen vóór de verhuis gedaan is. In de prijs zit dan
telkens de prijs voor het basispakket plus de schatting van de aantal uren die
totaal gewerkt zullen worden. Indien er achter blijkt dat er teveel of te weinig betaald is wordt het ter plekke
verrekend.
3. Indien de klant weigert te betalen kunnen de verhuizers steeds aanspraak doen op hun retentierecht. De goederen
of enkele stukken zullen meegenomen worden door de verhuizers en zullen enkel na betaling per overschrijving
kunnen worden opgehaald door de klant en dit na afspraak. Merk op dat er hierbij bijkomende stockageadministratie- en transportkosten en een forfaitaire boete van € 100 bijkomen.
4. Alle prijzen zijn exclusief 21% btw .

algemene voorwaarden goederenopslag

de verhuizer

De bevestiging van antwoorden van de verhuis zie punt 9 impliceert dat de klant akkoord gaat met de algemene
voorwaarden zowel van de verhuiswerken als die van onze opslag.
ARTIKEL 1 - BIJZONDER PANDRECHT
Indien de klant zijn goederen meer dan 6 maanden in de opslag verblijft en de klant in gebreke blijft de
nodige betalingen te treffen binnen de acht dagen na verzending van een aangetekend schrijven door
de verhuizer, machtigt de klant de verhuizer uitdrukkelijk om in naam en voor rekening van de klant
de goederen te verkopen. De verkoop geschiedt onder vorm van de vrijwillige openbare verkoop door
de eerste hiertoe door de verhuizer aangezochte gerechtsdeurwaarder. De opbrengst van de verkoop
wordt aan de verhuizer afgestaan ten belope van zijn vordering in hoofdsom, interesten en kosten.
Extra openstaande kosten dienen alsnog door de klant te worden voldaan.

alsook al de gemaakte kosten voor het leeg maken en containerkosten gemaakt door

De Verhuizer of derden zullen te laste gelegd worden aan de klant
ARTIKEL 2 - VERZEKERING « ALLE RISICO’S »
De klant kan zijn inboedel laten verzekeren tegen alle risico’s hetzij door de bemiddeling van de
verhuizer, hetzij door zijn eigen verzekeraar.
Wij zijn steeds verzekerd met de standaard BA uitbating tijdens de volledige verhuis en een standaard
verzekering voor de opgeslagen goederen.
De klant kan de verhuizer verzoeken de goederen die deel uitmaken van de opslag te laten verzekeren
tegen “alle risico’s”, namelijk: diefstal, beschadiging, verlies, brand enz. …, volgens de algemene
voorwaarden van verzekeringen, in het kader van een vlottende polis die de verhuizer heeft
onderschreven. Onder de verzekeringswaarde van de voorwerpen die deel uitmaken van de verhuizing
wordt begrepen: “in totale waarde” – desgevallend met toepassing van de evenredigheidsregel -, die
moet overeenstemmen met de vervangingswaarde van het geheel van de te verhuizen goederen, in de
huidige staat waarin ze zich bevinden.
De klant is vrij eventueel een eigen verzekeraar te kiezen dit is vaak de standaard brandverzekering die
reeds is
Elk bezwaar moet, of straffe van verlies van verhaal tegen de verhuizer, vermeld worden door de klant
op het verhuisdocument, dat wordt voorgelegd bij de Deze opmerkingen moeten door de klant
bevestigd worden aan de verhuizer per aangetekend schrijven binnen de twee werkdagen na de
levering. De klant zal bovendien aan de verzekeringsmaatschappij zijn reclamatie overmaken, in de
vorm en binnen de tijdspanne zoals vermeld in de verzekeringspolis.
ARTIKEL 3 – Inventaris
Indien de klant een tegensprekelijke inventaris wil laten opmaken van de te verhuizen goederen, moet
hij de verhuizer verwittigen: deze zal dan een speciale bediende met de opdracht belasten. De kosten

voor het opmaken van deze inventaris vallen ten laste van de klant, en zullen hem
op voorhand meegedeeld worden. Elke andere inventaris die aan de verhuizer zou overhandigd
worden, zal diens verantwoordelijkheid in generlei mate binden.
ARTIKEL 4 – UITGESLOTEN VOORWERPEN
Worden uitdrukkelijk uit de opslag uitgesloten: verdovende middelen, illegale wapens, gouden
voorwerpen, kostbare metalen, papiergeld, titels, postzegelverzamelingen, oude munten, enz. …,
kolen, lucifers, patronen, gevaarlijke voorwerpen, en in het algemeen alle vaste of vloeibare stoffen van
aard om het materiaal of de vervoerde voorwerpen te beschadigen. Alle beschadigingen veroorzaakt
door goederen die in overtreding met dit artikel worden meegegeven, zijn in ieder geval ten laste van de
klant.

ALGEMENE VOORWAARDEN TRANSPORT

DE VERHUIZER

Algemene Voorwaarden De Verhuizer Transport
1. Algemeen
1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten,
overeenkomsten en leveringen van diensten door De Verhuizer, tenzij schriftelijk anders is
overeengekomen.
1.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn
bevestigd door De Verhuizer.
1.3. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de klant wordt
uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. Offertes en Prijzen
2.1. De offertes van De Verhuizer zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen na
dagtekening, tenzij anders aangegeven.
2.2. De prijzen in offertes zijn exclusiefBTW, tenzij anders vermeld.
2.3. De Verhuizer werkt met vaste, vooraf overeengekomen prijzen voor de geleverde
diensten. Deze prijzen worden elke zes maanden herzien en kunnen, indien noodzakelijk,
worden aangepast op basis van marktomstandigheden, zoals wijzigingen in brandstofprijzen,
loonkosten of wettelijke verplichtingen.
2.4. De klant wordt tijdig op de hoogte gesteld van eventuele prijsaanpassingen en heeft het
recht de overeenkomst schriftelijk te beëindigen indien zij niet akkoord gaat met de nieuwe
prijzen, mits de beëindiging plaatsvindt binnen 14 dagen na de kennisgeving van de
prijsaanpassing.
3. Transport en Levering
3.1. De transportdiensten worden uitgevoerd volgens de tussen partijen overeengekomen
voorwaarden en tijdschema's.
3.2. De Verhuizer spant zich in om binnen de overeengekomen termijn te leveren, maar kan
niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen die buiten haar invloedssfeer liggen,
zoals verkeersomstandigheden, weersomstandigheden of andere vormen van overmacht.
3.3. De klant dient ervoor te zorgen dat de locatie waar geleverd moet worden op de
afgesproken datum en tijd toegankelijk en gereed is voor het lossen van goederen.
4. Verantwoordelijkheden van de Klant
4.1. De klant is verantwoordelijk voor het correct en veilig verpakken van de goederen, tenzij
anders schriftelijk is overeengekomen.
4.2. De klant dient alle relevante informatie over de te transporteren goederen te verstrekken,
zoals de inhoud, waarde, en eventuele speciale eisen met betrekking tot het transport.
4.3. Indien overeengekomen, is de klant verplicht ervoor te zorgen dat voldoende personeel
beschikbaar is om te helpen bij het laden en lossen van de goederen.
5. Schade en Verlies
5.1. De Verhuizer is aansprakelijk voor schade aan of verlies van goederen die ontstaat tijdens
het transport, tenzij dit is veroorzaakt door omstandigheden buiten de macht van De
Verhuizer, zoals onvoldoende verpakking door de klant of andere nalatigheden van de klant.
5.2. Alle schadeclaims dienen binnen 48 uur na levering schriftelijk te worden gemeld. Indien
de melding later plaatsvindt, vervalt het recht op schadevergoeding, tenzij de klant kan
aantonen dat het voor hem/haar redelijkerwijs niet mogelijk was om de schade eerder te
melden.
6. Betaling
6.1. Betalingen dienen te worden voldaan binnen 30 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk
anders overeengekomen.
6.2. Indien de klant in gebreke blijft met tijdige betaling, is de klant van rechtswege in
verzuim zonder dat nadere ingebrekestelling vereist is. In dat geval is de klant een
contractuele vertragingsrente van 10% verschuldigd over het openstaande bedrag.
6.3. Naast de rente is de klant ook gehouden tot betaling van alle buitengerechtelijke
incassokosten conform de Belgische wetgeving (Wet Betalingsachterstand
Handelstransacties). De incassokosten bedragen minimaal 10% van het openstaande bedrag,
met een minimum van € 150.
6.4. De Verhuizer behoudt zich het recht voor om verdere leveringen of diensten op te
schorten totdat volledige betaling is voldaan.
7. Annuleringen
7.1. De klant kan een overeenkomst kosteloos annuleren tot 48 uur voor de afgesproken
leverdatum.
7.2. Bij annulering binnen 48 uur voor de leverdatum is de klant verplicht 50% van het
afgesproken bedrag te betalen als schadevergoeding.
8. Overmacht
8.1. In geval van overmacht, zoals extreme weersomstandigheden, stakingen of andere
onvoorziene omstandigheden die buiten de invloedssfeer van De Verhuizer liggen, is De
Verhuizer gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of te annuleren
zonder dat zij gehouden is tot enige schadevergoeding.
8.2. Indien de periode van overmacht langer dan 30 dagen duurt, hebben beide partijen het
recht de overeenkomst schriftelijk te beëindigen, zonder verplichting tot schadevergoeding.
9. Geschillen
9.1. Op alle overeenkomsten en daaruit voortvloeiende geschillen is het Belgisch recht van
toepassing.
9.2. Geschillen zullen bij voorkeur in der minne worden geschikt. Indien partijen geen
overeenstemming bereiken, zullen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank
in het arrondissement waar De Verhuizer is gevestigd.

REKENINGNUMMER

bic:  ARSPBE22

BE 45 0019 3625 5089

BTW nummer

BE0789632854